Friday, July 12, 2013

Hari ke-3

Assalamualaikum semua..

Macamana dengan ramadhan semalam? :)
Hari pertama ramadhan hari tuh c kakak dapat bertahan puasa sampai jam 4petang jer. Ibunya bagitau dia mengadu yang dia dah tak larat, ibunya apa lagi takpe lah kak, bukak je puasa, nanti pengsan pulak. Lagipun hari pertama puasa sekolah agama belah petang cuti.

Semalam sekolah pagi petang. Waktu jemput di sekolah c kakak ngadu, mama Adura nangis, dia haus, ustazah suruh tidur kat kelas. Balik tu, kitaorang singgah bazaar Ramadhan kat Langat Murni. Derang anak2 nak makan nasik ayam dan laksa. C kakak ngadu lagi yang dia haus...takpe kak, kejap je lagi waktu berbuka, kita tunggu ye, nanti balik rumah kakak mandi, rehat.

Alhamdulillah c kakak dapat berbukan puasa bila sampai waktunya. Harap2 hari ni dia ok jer. Dia pun dah mintak nak berbuka makan nasik ayam. Balik nanti singgah bazaar ramadhan bukit changgang yer...

0 comments: