Saturday, November 24, 2012

Gigi oh gigi...

Salam semua..

Tiha : "Hari ni kan mama cuti, bawak kakak g klinik, kakak nak cabut gigi"
Mama : "Tak takut ke nak cabut gigi? Nanti gongak kalau gigi depan takde"
Tiha : " Alah nanti tumbuh lah gigi baru "

Al kisahnya Fatihah beriya2 nak cabut gigi depannya walaupun masih elok lagi.
Di klinik, doktor kata elok lagi giginya, nanti tampal sahaja. Dia menangis2 nak cabut gigi, kalau setengah orang pulak menangis2 takmo cabut gigi..alahai anak..:)



gigi nak bawak balik rumah buat kenangan :)


Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah


Assalamualaikum lovelies! 

Malam ni Awal Muharram! alhamdulillah syukur :) moga moga kita semua dapat memperbaiki diri, meningkatkan ilmu, taqwa dan darjat kita di sisi Allah SWT (demi Allah SWT), dan mendapat hidayah dari-Nya :) antara ciri-ciri orang yang mendapat hidayah Allah SWT ialah mereka yang tidak mengharapkan balasan sesama manusia spt dalam Surah Yasin, ayat 20-21: Dan (semasa Rasul-rasul itu diancam), datanglah seorang lelaki dari hujung bandar itu dengan berlari, lalu memberi nasihat dengan katanya:” Wahai kaumku! Turutlah Rasul-rasul itu - “Turutlah orang-orang yang tidak meminta kapada kamu sesuatu balasan, sedang mereka adalah orang-orang mendapat hidayah petunjuk”.

Insya Allah..:)

Monday, November 5, 2012

Akhirnya...:)

Salam pembaca Blog Tihasyira...

Minggu ni usia kandungan masuk 37 minggu. Ada setengah member usia kandungan 38 minggu dah sampai masanya bersalin. Kedua orang anak saya memang cukup usia kandungan 40 minggu, tapi kali ni tak tau la awal ke atau sebaliknya :)

Barang keperluan semuanya dah siap dibeli, tapi tak semua dimasukan dalam beg lagi. Keperluan bayi dah settle tinggal keperluan ibu saje yang belum dimasukan dalam beg. Bila nak buat je, dok tangguh2 lagi, nanti2 lah :). Jangan tak sempat nak buat sudahlah yer..huhu

Niat hari ni nak puasa ganti, sehari je, sebab tak larat masa bulan ramadhan hari tuh. Selalu kalau yang sikit ni malas nak buatkan?. Tapi dah niat malamnya dan Alhamdulillah berjaya gak akhirnya. Jadi untuk tahun ni dah settle ganti puasa, walaupun tengah berbadan dua sekarang ni.

Sekian, untuk kali ini...

Thursday, November 1, 2012

Konvo Prasekolah

Salam semua..

Hari ni SKBC mengadakan Hari Potensi dan Majlis Konvokesyen Prasekolah 2012.
Untuk Hari Potensi Tiha masuk acara Hafazan, alhamdulillah dapat tempat pertama. Fatihah juga dapat Anugerah Murid Cemerlang (Prasekolah Zuhal) dan Kedatangan Penuh dalam kelasnya..
Tahun depan Fatihah masuk darjah 1 dan Insyirah akan ke Prasekolah sessi 2013. Harap2 Syirah juga berpotensi macam kakaknya, mudah2an, AMIN..



sukanya dapat hadiah